5 Temmuz 2008 Cumartesi

Asker Yolculama Meselesi


Her Türk asker doğar.
Bu laf dilimize pelesenk olmuş bir söz. Muhakkak katılmamak mümkün değil. Asırlardır Atalarımız Orta Asya'nın bozkırlarından Anadoluya zaman zaman Avrupada çeşitli coğrafyalarda hüküm sürmüş, atı ehlileştirerek göçler yapmış zamanla tabii olarak bu olay genlere de işlemiş, at üzerinde hayat sürüp aynı zamanda ok kullanan, yayı bulan, kılıçla savaşan bir millet olmuştur. Çetin doğa koşulları da eklendiği zaman ortaya çağının savaşçı ordusu çıkmış ve çeşitli fetihler ile bugünkü Avrupa'nın bile kaderini belirleyecek kadar dünya coğrafyasında egemen olmuştur.
Bu düşüncenin getirdiği toprak sevme duygusu, vatan, birlik, kuvvet, silah olgusu bir bütün olarak genlerimize girmiştir. Bu atadan kalma duygu hala içimizde bir yerde kendini sıkı sıkıya bağlamıştır ki günümüzde birden büyük paralar kazanan adamlar, öncelikle toprak satın almak kaygısına düşmüştür ki bunun son örneğini 2008 deki Milli Piyango Yılbaşı Çekilişinde gördük.

Neyse bu girişten sonra bağlayacağım konu çoğumuzun şahit olduğu deli diye adlandırdığımız adamlar, kafaları camladan dışarı sarkıtarak 'asker gidecek geri gelecek, askerin kralı Kasımpaşalı, en büyük asker bizim asker..' diyen adamlardan bahsediyorum. Bu gece bende onlarla beraberdim. Çok enteresan bir duygu gerçektende bir türlü büyütemeselerde askere gitme olayını gözümde yine ikna edici bakışlarla bakmayı sürdürdüler 'kendilerince' yiğenimin arabasına bindim bende inanılmaz hız yaptı otobanda korktum da hle önümüzdeki adam (askere giden arkadaşımın abisi) iki eli ağzında kafası dışarda, yanında da kimse yok . Araba kullanıyor ve kaza geçirme tehlikesi bir an bile aklından geçirmiyor. Şaşırdım açıkçası. Bir ara tam da İstinye Park Alışveriş Merkezi önünde frenle irkildim, benim yiğen arabanın direksiyonu bi kırdı yolu kapadı. Evet evet bir otobanda hemde yolu kapadı ve askere gidecek çocuğu arabadan indirerek havaya atmaları için kollarından kavradı bu sıra yine o dediğim marşlar söylendi, trafik kapandı, müzikler açıldı, iki tur halay bile oyunadılar. Evine geç kalan mı var hasta mı var düşünen yok tabi çığlık çığlığa herkes bende gittim elemanın bacağından kaptım bende salladım yukarı ama biliyorum ki tek suçlu şu genler. Acaipti yaa anlatılır tarz değil, ilkel ama katılmadan da edemiyorsunuz. Hurrrraaaaaaaaa devam sonra herkes bir anda kedi gören kertenkele gibi kuyrukarlını arabalara doldurup gaza bastılar. O sıra yanımızda 06 plakalı bir araba, içindeki herkes de genç onlar da kornaya basarak bize eşlik ettiler. Sanıyorum ki askere gittikleri için biliyorlar duyguyu ve ben sadece askere giderken öğreneceğim. Saçma ve enteresan bir günün ardından evime döner dönmez bunu yazıyorum. Gayet sıcaktır. Dikkat ! ehehehe

Hiç yorum yok: