8 Şubat 2009 Pazar

Tevfik Fikret...

Bir yaratıcı güç var ulu ve akpak
Kutsal ve yüce ona vicdanla inandım.
Yeryüzü vatanım insansoyu milletimdir benim
Ancak böyle düşünenin insan olacağına inandım.
Şeytan da biziz cin de ne şeytan ne melek var;
Dünya dönecek cennete insanla inandım.
Yaradılışta evrim hep var hep olmuş hep olacak
Ben buna tevrat’la incil’le kuran’la inandım.
Tekmil insanlar kardeşi birbirinin… bir hayal bu!
Olsun ben o hayale de bin canla inandım.
İnsan eti yenmez; oh dedim içimden ne iyi
Bir an için dedelerimi unuttum da inandım.
Kan şiddeti besler şiddet kanı; bu düşmanlık
Kan ateşidir sönmeyecek kanla inandım.
Elbet şu mezar hayatı zifiri karanlığın ardından
Aydınlık bir kıyamet günü gelecek buna imanla inandım.
Aklın o büyük sihirbazın hüneri önünde
Yok olacak gerçek dışı ne varsa inandım.
Karanlıklar sönecek yanacak hakkın ışığı
Patlayan bir volkan gibi bir anda inandım.
Kollar ve boyunlar çözülüp bağlanacak bir bir
Yumruklar şangırdayan zincirlerle inandım.
Bir gün yapacak fen şu kara toprağı altın
Bilim gücüyle olacak ne olacaksa inandım.
(Tevfik Fikret)

Çok etkilendim.... Paylaşmak istedim....

Hiç yorum yok: